Известие

Collapse
No announcement yet.

Питане за действието на имобилайзера.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Питане за действието на имобилайзера.....

    Интересува ме точния принцип на работа на имобилайзера.
    Питам поради следното - събирам кола с части от няколко - волана ще е от една, по таблото на рамата всичко си стои от старата кола без да е разглобявано, двигател с еку ще се слага от трета и прочее - в тая връзка ме интересува дали инфото от чипа в ключа се чете само от екуто, или онази кутиика дето е в таблото също има някакво значение? Щото ако няма да не си играя да я сменям.....друг въпрос - на ключалката има ринг с четец който явно чете инфото от чипа - понеже волана и ключалката ще са едни, ключа съвсем друг, проблем ли ще е ако тоя ринг го извадя, и просто лепна чипа който е в ключа и е към това си Еку, а за запалване ползвам ключа към ключалката - това се налага щото волана не е от колата на която е екуто, и ключа ще е различен.....абе сложна работа......
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

  • #2
    Колега, без черната кутийка в таблото няма да минеш.
    Точно тя е имобилайзера. Трябва Еку-то и имобилайзера да са от една и съща кола, в противен случай няма да стане.
    Колкото до графитния пръстен, няма проблем да му лепнеш чипа от другия ключ и да работи с него. Аз на моята така съм направил.
    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
    Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
    Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
    Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

    Comment


    • #3
      Благодарско - и аз така си го представях.....
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • #4
        Успех!
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
        Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
        Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
        Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от nblagoev Покажи съобщение
          Колкото до графитния пръстен, няма проблем да му лепнеш чипа от другия ключ и да работи с него.
          Това не е вярно.

          Ники, можеш да премахнеш имобилайзера, ако не ти трябва.
          Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
            Това не е вярно.
            Не зная дали е вярно, или не, но при мен работи!
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm 210hp
            Lancia Kappa 2.4JTD 136hp
            Mercedes E250TD Avantgarde 150hp
            Alfa Romeo 156 1.8TS 144hp - ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от nblagoev Покажи съобщение
              Не зная дали е вярно, или не, но при мен работи!
              късмет
              радвай се
              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщение
                Това не е вярно.

                Ники, можеш да премахнеш имобилайзера, ако не ти трябва.
                Със сигурност ще го махам, казаха ми че носиш екуто, и за 40-50 лв го изключват, проблема е че първо за да регна колата трябва да сложа един 1.8 двг, на който няма номера, съответно неговото еку и нужните имоби боклуци за да запали и да го довлека до КАТ.....после чак ще връщам стария ми 2.0 обратно, като тогава вероятно ще дам да ми махат имобито......
                Така че за момента зора ми е да наглася еку от 1.8,ЦФ2 двг, с волан и ключалка и ключ от 1.8ЦФ3 двг, като само трябва да знам въпросния пръстен само ролята на проводник между чипа в ключа и имобилайзерната кутия и екуто ли играе, или има и нещо повече......
                Иначе за окончателния вариант имобито го махам.....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #9
                  Първо да кажа, че въобще си нямам представа как точно е при ALFA, но едва ли тази система се различава с нещо от другите коли.
                  Въпросният пръстен е просто една антена (в действителност е бубина) Предполагам и буксата която отива в него е с 2 кабела. На някой коли слагат и усилвателче вградено в нея и буксата е с 3 кабела, но това съм го виждал единственно на rav-ката ми. И в двата случая , О-ринга просто прочита имото на ключа, без да взима каквото и да е участие в декодирането му. От там нататък , кода на имото от ключа се декодира от "кутийката" (ECU-то на имобилайзера), а тя пък от своя страна има регистриращ код с ECU-to на колата (така е при японците).
                  При VAG групата , въпросната "кутийка" e вградена в таблото, но принципа е същият.
                  ECU-to на колата може да се "ОБУЧИ" към ецу-то на имото с оригинален софт.
                  Демек , ако имаш комплект "кутийка +ключ" слагаш ги , отиваш на екзаминер и си готов.
                  Ецу-то на имото (въпросната кутийка) може да добави ключ, само ако имаш master key, или знаеш PIN кода на имото.
                  Пак с 2 думи системата работи така:
                  Бубинката се захранва от ЕЦУ-то на имото (Оринга) като съсздава електромагнитно поле около ключа. В него също има миниатюрна бубинка в която се индуцира електродвижещо напрежение което е достатъчно да захрани чипа въпре. Той от своя страна почва да "окъсява" индуцираният ток в точно определена последователност (това демек е кода на имото ). Това окъсяване индуктивно се предава обратно на бубината и в напрежението което я захранва се получават пулсации пропорционални на тези предизвикани от чипа в ключа. Така всъщност се предава кода от ключа към колата. Тези пулсации (кода демек)се прочита от ЕЦУ-то на имото и ако въпросният код съвпада с този който имото очаква, изпраща регестриращият си код към ЕЦУ_то. Този регистриращ код е винаги един и същ , и не зависи от ключа. (при някой коли ИМО-кода от ключа се чете директно отЕЦУ-то и таз кутийка липсва, или е просто усилвателче).
                  Ецу-то няма да запали , докато не получи рег кода от имото. Най-лесният вариант е просто да рефлашнеш ЕЦУ-то и той да не чака този рег код , а да си пали веднага с нещо като това
                  http://www.kaldata.com/forums/index.php?showtopic=104305
                  ПП: Пак се улях с тия 2 думи , сори
                  Last edited by dobromirski; d.m.y г., 08:25.

                  Comment


                  • #10
                    При алфата няма отделна кутиика. Имото е в ЕКУ-то. И нямам представа дали може да се прочете кода от него и да се обучи на ново, но ще питам.

                    М/у другото ферариста можеш да сложиш ЕКУ-то от 2.0 на 1.8 и с ключа на 1.8 и да се придвижиш до кат така. 1.8 трябва да запали с ЕКУ-то на 2.0 и даже и да върви с него. Колкото да си свършиш работа. Не мисля, че ще има проблеми.
                    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      При алфата няма отделна кутиика. Имото е в ЕКУ-то. .........
                      Грешиш. Кутийката се пада някъде зад панелчето което е в ляво на волана. Но се вижда трудно.
                      Alfa Romeo 156 1.8 T.SPARK

                      Comment


                      • #12
                        А приемника за централното къде се намира...Питам не за друго, ами защото дистанционното ми хваща от не повече от метър и половина от колата... (според мен мисля, че е някъде около левият преден калник, защото като го насоча ключа на там и винаги хваща, в противен случай по-трудно)...Та днес реших да сменя батерията с нова и да видя какво ще стане...Ами с новата батерия получих + 0,5метра по-добър обхват?!?!
                        С заводския имобилайзер и централно съм...Нямам пищяща аларма! Идеи защо се получава така?
                        Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                        FIAT Coupe 16VT
                        Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                        Comment


                        • #13

                          Дистанционното не е с IR ,а с радиовълни. Предавателчето няма антена, а вълните се изпращат директно от бубината на генератора (въпросната бубина е една малко по дълга извита писта на платката). Сам разбираш, че няма как да го насочиш. Просто е доближаваш до приемника, който ако се поровиш в EPER може да успееш да видиш къде седи. Иначе малкият обхват май се е по default. Таз алфа при мен и тя ловеше от полвин метър

                          Comment


                          • #14
                            Как бе? При мен дистанционното на ключа хваща от 15-тина метра.

                            Първоначално публикувано от n_netov Покажи съобщение
                            Грешиш. Кутийката се пада някъде зад панелчето което е в ляво на волана. Но се вижда трудно.
                            Ами там има някакъв модул ама в него ли е записан кода на ключа? Бяха ми казали, че е в ЕКУ-то записан.
                            Last edited by oem; d.m.y г., 09:33.
                            Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                            Comment


                            • #15
                              Съвсем накратко за това как работи цялата система. Модула наречен имо блок чрез бобината която се намира до патрона за контактния ключ обменя информация с чипа в ключа първоначално прави сравнение на кодовете и ако всичко е наред подава код към ЕКУ то на двигателя самото ЕКУ го сравнява с това което е записано в него и при съвпадение разрешава запалването на двигателя. При CODE 2 при всяка устойчива връзка между ключ и имо блок се генерира нов код от имото и се записва в ключа и при следващо стартиране се търси новия код. Поради липса на възможност за каквато и интервенция по ЕКУ то заради хибирдната му изработка / като чип / се изпозлват емулатори които генерират кода към ЕКУ то при стартиране без да е необходим чип в ключа.

                              Comment

                              Working...
                              X